Dag 129

Insåg just att detta inlägg aldrig blev publicerat när det skulle, så här har ni 6 dagar senare! :) 
 
Idag känner jag mig både ledsen och glad. 
Maria och Johans vecka här är redan över... 
Så i måndags va jag tvungen att säga hejdå igen, blev lite den här känslan när man vet att man inte kommer ses på så länge och det är en jobbig känsla. Men tiden går fort och snart får jag krama om dom igen. Dessutom är det inte många veckor kvar tills mamma kommer. 
 
Hur som helst så har min senaste vecka varit helt perfekt. 
Ska fortsätta från där jag sist slutade, vilket va i torsdags. 
Så torsdagen bestod av att jobba eftermiddag/kväll. Tog med Theo till piperpark och mötte upp Tiyane + pojkarna. 
Kvällen kom Scott tilbaka hem från Europa, så äntligen tillbaka till normalt schema och vardag igen! 
 
Fredagen tog Brittany med mig och Theo in till Fishermans Wharf, jag och Theo gick runt där en stund under tiden hon va på möte. 
Vi mötte upp Johan och Maria som följde med till Brittanys galleri där vi lämnade Theo och sedan hade vi heeeela kvällen på oss att hitta på något roligt. 
Blev en tur in på Muséum Mechanik. Bara massa gamla flipperspel, hockeyspel osv att spela på. 
Därefter en middag på en mydig restaurang på pier 39, riktig god mat fick vi! Färska skaldjur, mums. 
Hann även med en Irish coffé på Hard Rock Café innan det va dags att för mig att ta färjan hem igen. 
 
Lördag tog jag och Jern en promenad bort till Macys och The village, hängde runt där i väntan på Tiyane. 
När hon kom va det bara att åka hem, byta om och sen fara iväg igen till Martynas avskedsparty. 
Grillning och vin i deras fina hus med en gäng härliga tjejer. 
Skaplig utsikt över stora delar av Marin + SF, så det va inte fel att sitta på deran veranda och titta ut över den utsikten, men dålig som jag va tog jag inga foton. 
Efter grillningen for jag hem igen för att byta om ännu en gång och göra mig redo för en kväll i San Francisco. 
Petra och Tiyane plockade upp mig och vi åkte till Brittanys galleri där dom hade ett stort event.
Någon känd konstnär från Paris va på besök och hade utställning där, så vi åkte dit, låtsades veta något om konst, spanade in alla dessa människor som köper tavlor för miljoner kronor och lyckades även få i oss lite snittar och vin. Va faktikst väldigt kul att se något sådant och få känna sig lite fancy ;) 
Efter detta bar det självklart iväg till Polk st. och PLAYLAND!!
Haha tror det va en av dom roligaste kvällarna där, vi mötte även upp Martyna, Agni och Matt. 
Blev en massa dans, skratt, drinkar och helt enkelt en väldigt lyckad kväll. 
 
Söndag morgon va jag inte lika pigg, men vad gör det? Jag tog mig upp tidigt för att hinna fräscha till mig innan jag åkte med Brittany in till San Francisco för att möta upp kära kusin och Maria igen. 
Tog en sväng i China town, och sedan blev den lunch på Union square medans vi väntade in Frida. 
Vi åkte ner till Fishermans Wharf, resten av ligan åt lunch och det va den värsta restaurangen någonsin här så dit kommer jag definitivt inte att gå tillbaka. 
Men men, vi tog sen en båttur runt alcatraz och under Golden Gate bron. Det bästa va nog att vi fick se delfiner :D 
Efter det åkte vi upp till Castro (gayområdet) så att Johan och Maria skulle få se det också.
Men tiden går fort när man har roligt och det va alltså dags för Frida att åka hem. 
Resterande av oss skulle nu ta och hitta något att äta. 
Alltid lättare sagt än gjort, men efter en ganska lång stund slutade det upp med middag på Johan och Marias nya stammis ställe Café Mason. 
Och vad hittar jag på menyn? Bearnaise sås, kött och potatis!!!! 
Servisen va kass, men gud så roligt vi hade där. 
Efter middagen tog vi oss vidare till 2 andra baren för några drinkar innan det va dags för mig att bege mig till hostelet och dom att gå till hotellet. 
 
Söndags morgon vaknade vi upp och begav oss tillbaka till Café Mason för frukost. 
Gick runt Union Square lite, kollade i affären och fick självklart med mig en ny jätte fin shortsdräkt hem. 
Sen va stunden kommen, det va dags att säga hejdå och bege mig tillbaka hem för att gå tillbaka till vardagen. 
En ledsen Stephanie satte sig på färjan men blev genast lite gladare när jag kom hem och möttes upp utav en superglad Theo. 
Vädret va mycket bättre här i Larkspur så jag satte Theo i vagnen och gick till Piper park för att möta upp Tiyane plus pojkarna. 
Måndag kväll va jag helt slut, minns inte ens vad jag gjorde. Antagligen alldeles för trött för att ens komma ihåg.. 
 
Tisdag gick jag och Theo hem till min saknade mexikanska Mariana, där va även Tiyane. 
Mysigt att hänga där en stund innan vi gick till biblioteket för sagostund. Men inget som Theo uppskattade så mycket, istället gick vi över till Safeways och mötte upp Brittany så vi kunde åka med henne tillbaka hem. 
Blev inte så mycket denna kväll heller mer än att laga middag och slöa i soffan. 
 
Idag, har det varit en lång dag. Började som vanligt med sagostund på biblioteket som faktiskt va ganska roligt, lilla söta Theo sprang bara runt och dansade. 
Theo tog sen en lååång nap på över två timmar vilket jag uppskattade, hade då tid för att skypa med pappa och vila mig lite. 
Därefter blev det en prommis med Sophie i det väldigt varma vädret och imorgon ska det bli ännu varmare. Älskar det här "vår"vädret! 
Mötte sen upp Jern och Marcello, gick hem till oss och lekte en stund innan det va dags för en väldigt grinig Theo att äta och göra sig redo för läggdags. Ja, han grät nästan konstans i 1 timma. Blev väldigt trött utav detta.. 
Men skönt att jag bara kunnat vila resten utav kvällen och imorgon har jag sovmorgon. 

Nej, nu ska jag vara social med mina Hparents.
God natt
Stephanie
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: